четвер, 21 січня 2016 р.

Гра "Щасливий випадок"

Досить поширеною в школі є інтелектуальна гра «Щасливий випадок». Правила її аналогічні телеверсії гри.
Діти об’єднуються у 4 групи: дві команди учасників змагань ( по 5 учнів у кожній) та дві команди вболівальників. Кожен член команди має емблему з власним номером. Команди обирають капітанів. Потрібні також ведучий (його роль може виконувати вчитель або учень); група членів журі (3 або 5 учнів). Перед початком гри і кожним наступним геймом звучить мелодія гри. Гра складається з 5-7 геймів.
План проведення гри
1.                         Вступне слово ведучого: представлення команд, журі, повідомлення правил гри.
2.                         Гейм 1. Бліц-турнір «Далі, далі…»
Змагання між командами. Спочатку до залу  входить перша команда і протягом хвилини відповідає на блок питань (13-23 питань). Потім заходить друга команда і відповідає на ті ж питання за той же проміжок часу. Для відповіді на кожне запитання відводиться не більше 3 секунд. Якщо гравці не знають відповіді, то кажуть: «Далі», і ведучий зачитує наступне запитання. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
Команда, яка дасть більшу кількість правильних відповідей, стає переможцем у геймі.
3.                         Гейм 2. «Заморочки з бочки».
Змагання між командами. Кожен член команди витягує для себе запитання – «заморочки» з «бочки». Ведучий двічі їх повторює, а через 15 секунд – відповідь гравців. За кожну правильну відповідь – 2 бали.
№7 відповідає приз «Щасливий випадок».
4.                         Гейм 3. «Ти – мені, я – тобі».
Змагання між членами команд суперників. Учасники гри заздалегідь самостійно готують 1-2 запитання для суперників. Якщо гравці не можуть відповісти на питання, дозволяється порадитися з уболівальниками.
5.                         Гейм 4. «Темне лоша».
На гру запрошується гість, який пропонує запитання з даної теми.
6.                         Гейм 5. «Розумники» (Змагання капітанів).
Пропонується слово з букв якого потрібно скласти якомога більше слів-іменників. На обдумування дається 1 хвилина. Слова капітани зачитують по черзі. Виграв той, хто  останнім назве слово.
7.                         Гейм 6. «Однодумці».
Ведучий пропонує запитання з декількома варіантами відповідей (тести). Команди мають знайти правильну відповідь.
8.                         Гейм 7. «Гонка за лідером».
Кожна з команд повинна відповісти на максимальну кількість запитань протягом однієї хвилини. Правильна відповідь 1 бал.
9.                         Підбиття підсумків гри, нагородження переможців, активних учасників із залу.
Примітки:
-         У геймі 2 запитання, на які одна команда не відповіла, переадресовуються другій команді, а потім, якщо відповіді знову немає, - у зал. За правильну відповідь глядач отримує жетон.
-         Між кожним пунктом програми музична пауза (пісні про дорогу, спорт, здоровий спосіб життя)
Наведемо для прикладу запитання для гри «Щасливий випадок» з основ здоров’я з теми «Безпека на дорозі» .
Мета: поглибити, узагальнити, закріпити й перевірити знання учнів по дотриманню правил дорожнього руху, формувати здоров’язберігаючу компетентність, розвивати життєві навички дотримання особистої безпеки,залучати дітей до читання додаткової літератури.
Гейм 1. Бліц-турнір «Далі, далі…»
1.     Хто є учасником дрожнього руху? (Водій, пасажир, пішохід)
2.     Які ви знаєте типи пішохідних переходів? (Надземні, підземні, наземні регульовані і нерегульовані).
3.     Що означають сигнали світлофора? (Зелений – рух дозволено, жовтий – приготуйся, червоний – рух заборонено).
4.     Як правильно перейти дорогу з двостороннім рухом? (Спочатку подивитися наліво, а дійшовши до середини дороги, - направо).
5.     Де слід ходити пішоходам? (По тротуарах, пішохідних доріжках, на узбіччі доріг).
6.     Як повинен рухатися пішохід на заміській дорозі? (Назустріч руху транспорту).
7.     Що таке перехрестя? (Це місце перехрещення, прилягання або розгалуження   доріг, які знаходяться на одному рівні, межею якого є уявні лінії між початком заокруглень країв проїзної частини кожної з доріг).
8.     Назвіть його види. (Є регульовані і нерегульовані перехрестя).
9.     За допомогою чого можуть регулюватися перехрестя? (Регулювальника, світлофора, дорожніх знаків, дорожньої розмітки).
10.                                    Які попереджувальні сигнали ви знаєте? (Світлові, звукові сигнали, сигнали регулювальника)
11.                                    З якого віку дозволяється їздити по вулицях на велосипедах? (З 14-років)
12.                                    Як повинен діяти пішохід, якщо він не закінчив перехід у момент включення жовтого сигналу? (Він повинен встигнути закінчити перехід або зупинитися на «острівці безпеки»).
13.                                    Чи існують спеціальні світлофори? (Двоколірний світлофор має вгорі червоний і внизу зелений сигнали у вигляді силуетів пішоходів або написів «Стійте», «Ідіть», світлофори для трамваїв, поїздів, реверсивного руху).
14.                                    Як потрібно обходити маршрутні транспортні засоби? (Автобуси і тролейбуси  - ззаду, а трамваї – спереду).
    Гейм 2. «Заморочки з бочки».
За кожну правильну відповідь – 2 бали.
1.     Як називається група знаків у колах з червоною облямівкою і чорними малюнками? Назвіть декілька з них. (Заборонні. «Рух заборонено», «В’їзд заборонено», «Рух пішоходів заборонено», «Зупинку заборонено».)
2.     Чим відрізняється дорога від вулиці? (Дорога – смуга асфальту, призначена для їзди і ходіння, а вулиця – це простір між двома рядами будинків разом з тротуарами та узбіччям).
3.     Як називається група знаків у трикутниках з червоною облямівкою і чорними малюнками? Назвіть їх. (Попереджувальні. «Залізничний переїзд без шлагбаума», «Залізничий переїзд із шлагбаумом», «Пішохідний перехід», «Діти»).
4.     Як називається транспортний засіб, що рухається завдяки силі їздця? (Велосипед).
5.     Якої форми можуть бути інформаційно-вказівні знаки? Назвіть їх. ((Квадратної або прямокутної. «Пішохідний перехід», «Житлова зона», «Напрямок руху по смугах»).
6.     Які дії свідка ДТП? (Запам’ятати номер машини, яка зчинила ДТП, викликати міліцію, швидку допомогу, надати першу домедичну допомогу потерпілому).
7.     Що таке гальмівний шлях? (Відстань,яку проїжджає автомобіль від початку гальмування до місця зупинки).
8.     На автомобілях, які перевозять небезпечні вантажі, можна побачити спеціальні знаки. Які саме? (Небезпека вибуху, вогненебезпечно, токсична речовина, радіоактивна речовина).
Гейм 3. «Ти – мені, я – тобі».
Учасники гри заздалегідь готують 2 запитання для суперників з даної теми.
Гейм 4. «Темне лоша».
До нас на гру прийшов представник міліції і він хоче задати вам декілька запитань з теми «Безпека на дорозі».
1.     Що таке ДТП? (Дорожньо-транспортна пригода)
2.     Які види ДТП ви знаєте? (Зіткнення, наїзд на перешкоду, перекидання)
3.     Які причини ДТП? (Погодні умови, несправний автомобіль, неуважність водія, п’яний водій, неправильна поведінка пішоходів, не знання водіями правил дорожнього руху)
4.     Що в автомобілі може зменшити наслідки аварії ? (Паси безпеки, подушка безпеки, підголівники, відсутність зайвих речей)
Гейм 5. «Розумники» (Змагання капітанів).
Придумати якомога більше іменників із літер слова «автомагістраль».
Гейм 6. «Однодумці».
1.     Правила дорожнього руху необхідні для:
 а) оплати штрафів,
б) безпеки всіх учасників дорожнього руху,
в) водіїв,
г) пішоходів.
2. Які дороги називають багатосмуговими:
 а) ті, які мають одну смугу,
 б) ті, які мають дві смуги,
в) ті, які мають більше ніж дві смуги.
3. Якщо дорога регулюється світлофором, переходити її потрібно на:
а) червоне світло,
б) жовте світло,
в) зелене світло,
г) не зважати на світлофор.
4. Розташуй місця в автобусі за рівнем безпеки, починаючи з найбезпечнішого.
а) задній майданчик, проходи і виходи,
б) сидіння в середній частині автобуса,
в) кабіна водія і передні сидіння.

5. Як діяти при загрозі виникнення аварії:
 а) вистрибнути на ходу з транспортного засобу,
 б) прийняти безпечне положення тіла, захистивши голову,
 в) голосно кричати.
6. При пожежі у салоні:
а) прийняти безпечне положення,
б) захистити від диму рот і ніс,
в) відкрити аварійний вихід чи розбити шибку, якщо двері не відчиняються.
7. Які речі можуть бути небезпечними в переповненому транспорті: а) черевики на високих підборах, б) кросівки, в) довгий шарф, г) рюкзак, санчата, лижі, д) штани.
8. Виберіть засоби безпеки в автобусі: а) аварійні виходи, б) сидіння, в) вогнегасники, г) аптечки, д) контролер, е) молотки для розбиття шибок.
9. Ти вийшов з автобуса і поспішаєш перейти на протилежний бік дороги твої дії?
 а) обійти автобус спереду, б) обійти автобус ззаду, в) дочекатися поки автобус поїде.
10. Виберіть правильні твердження:
а) не можна відволікати водія під час руху,
б) у громадському транспорті треба поступатися місцем інвалідам, людям похилого віку і пасажирам з дітьми,
в) в автобусі можна і не платити,
г) під час руху слід триматися не за поручні, а за пасажира, який стоїть поруч,
 д)  до виходу слід готуватися заздалегідь, ввічливо запитуючи людей у проході, чи виходять вони на наступній зупинці.
Гейм 7. «Гонка за лідером».
1.                       Де потрібно чекати транспортний засіб? (На зупинці, на 1 метр від бордюру)
2.                       Як визначити безпечну відстань до автомобіля? (По електричних стовпах, які знаходяться на відстані 50 м один від одного: якщо автомобіль за стовпом, тоді можна переходити дорогу)
3.                       Кому потрібно поступатися місцем в автобусі? (Інвалідам, людям похилого віку, мамам з малими дітьми)
4.                       Як називається інструмент в руках інспектора ДАІ? (Жезл)
5.                       З якого віку можна керувати автомобілем? (З 18 років)
6.                       З якого віку можна керувати мотоциклом? (З 16 років)
7.                       З якого віку можна виїжджати  на проїжджу частину на велосипеді? (З 14 років)
8.                       З якого віку можна перевозити дітей в кузові вантажного автомобіля? (З 14 років)
9.                       Як слід перевозити маленьких дітей в автомобілі? (На спеціальному дитячому кріслі)
10.                  Чим має бути обладнаний велосипед? (Мати справні гальма, дзвінок, фару, світловідбивачі)
11.                  Як має бути обладнаний вантажний автомобіль для перевезення дітей? (Має бути знак діти, в кузові мають бути прикріплені лавочки для сидіння, під час руху мають горіти фари)
12.                  По чому мають рухатися велосипедисти? (По велосипедні доріжці)
13.                  Коли велосипедист має подавати попереджувальний сигнал про зміну напрямку руху? (Завжди, коли змінює напрямок руху)
14.                  Як повинні рухатися велосипедисти, які їдуть групою по шосе?
15.                  Де повинен їхати велосипедист по шосе з 3 дорожніми смугами, відокремленими поздовжніми переривчастими лініями? (По правій дорожній смузі на відстані одного метра від краю проїжджої частини)
16.                  Як має вчинити велосипедист на регульованому перехресті, коли він робить поворот, і бачить пішоходів, які переходять дорогу на зелений сигнал світлофора?

Журі оголошує переможців.

Немає коментарів:

Дописати коментар