вівторок, 1 листопада 2016 р.

Тести 7 клас

Тести до теми «Членистоногі»
1.   Для раків характерна:
а)   наявність однієї пари вусиків;
б)   відсутність вусиків; в) наявність двох пар вусиків.
2.   Вкажіть характерну сегментацію для ракоподібних:
а) тіло сегментоване на голову, груди, черевце;
б) тіло сегментоване на головогруди, черевце;
в) тіло несегментоване.
3.   Визначте, який розвиток притаманний річковому раку:
а) з повним перетворенням;
б) з неповним перетворенням;
в) прямий.
4.   Ходильних кінцівок у річкового рака:
а) п'ять пар; б) чотири пари; в) три пари.
5.   Вусиків у річкового рака:
а) дві пари; б) одна пара; в) немає.
6.   Явище статевого диморфізму річкового рака полягає у таких відмінах зов­нішньої будови:
а) у самок черевце ширше, ніж головогруди, а у самців — навпаки;
б) у самців перша і друга пари черевних ніжок перетворені на копулятивні
органи, у самки перша пара редукована і являє собою ниткоподібні вирости;
в) у самок черевце ширше, ніж головогруди, а у самців навпаки; у самки перша
пара черевних ніжок редукована, а у самців перша і друга пари перетворені
на копулятивні органи.
7.   Кровоносна система раків:
а) незамкнена, серце у вигляді п'ятикутного мішечка з трьома парами остіїв з
клапанами, є артерії, кров безбарвна;
б) замкнена, серце багатокамерне, є артерії, кров безбарвна;
в) незамкнена, серце багатокамерне, є артерії, кров безбарвна.
8.   Складовими травної системи річкового рака є:
а) рот, глотка, короткий стравохід, об'ємний шлунок, що поділяється на два
відділи — кардинальний і пілоричний, печінка, середня і задня кишки, що
закінчується анальним отвором;
б) рот, глотка, шлунок, що поділяється на два відділи — кардинальний і піло-
річний, середня і задня кишки;
в) рот, глотка, шлунок (кардинальний відділ із млинком і пілоричний), кишечник.
9.   Видільна система раків представлена:
а) круглими зеленими залозами (видозміненими метанефридіями), що роз­міщені позаду основи довгих вусиків, а також сечовим міхуром, що відкри­вається видільною порою;
б) видозміненими мета нефридіями;
в) сечовим міхуром, що відкривається видільною порою.
10. Нервова система річкового рака представлена:
а) навкологлотковим нервовим кільцем і черевним нервовим ланцюжком. Слід відмітити розвиток головного мозку та злиття нервових вузлів грудного відділу (вузлів – 5, сегментів – 8).
б) надглотковим ганглієм і черевним нервовим ланцюжком;
в) підглотковим ганглієм і черевним нервовим ланцюжком.
11. До ряду десятиногі належать:
а) краби, омари, креветки, лангусти, річкові раки;
б) краби омари, дафнії, креветки,
в) краби, омари, циклопи, мокриці, креветки, річкові раки.
12. До зоопланктону належать:
а) краби, омари, креветки, лангусти, річкові раки;
б) циклопи, дафнії;
в) коропоїд, мокриці, водяний віслюк.
13.  З яких відділів складається тіло павукоподібних: а) голова; б) груди; в) головогруди; г) черевце.
14. Де розміщені видозмінені кінцівки – хеліцери і які їх функції: а) на голові; б) на черевці; в) орган захисту і нападу; г) вводить в жертву отруту; д) пережовують їжу.
15. Де міститься павутинна залоза і яка її функція: а) на головогрудях; б) у черевці; в) вироблення ферментів; г) вироблення павутини.
16. Чим покрите тіло павука: а) шкірою; б) черепашкою; в) хітиновою кутикулою.
17. Яка особливість дихання павуків, органи дихання і їх розміщення: а) повітряне дихання; б) водяне дихання; в) зябра; г) трахеї; д) легеневі мішки; е) в головогрудях; ж) в черевці.
18. Яка функція гемолімфи: а) рознесення кисню і поживних речовин; б) винесення вуглекислого газу і продуктів обміну; в) напруження м’язів; г) підтримання температури тіла.
19. Яка особливість шлунка павука і де він міститься:
а) жувальний;
б) цідильний;
в) смоктальний;
г) в головогрудях;
д)у черевці.
20. Яку будову має нервова система павукоподібних:
а) нерви;
б) злитий голово грудний ганглій;
в) мозок (надглотковий вузол),
г) черевний нервовий ланцюжок.
21. Яка особливість розмноження, запліднення у павуків, місце розвитку яєць:
 а) статеве,
б) нестатеве;
в) запліднення зовнішнє;
г) запліднення внутрішнє;
д) у тілі самки;
е) у коконі.
22. Які з перелічених кліщів паразитують на рослинах і продуктах рослинництва:
а) коростяний свербун;
б) павутинний кліщ;
в) тайговий кліщ;
        г) комірні кліщі.
23. Який з павуків є найотрутнішим:
 а) павук-хрестовик;
б) каракурт;
в) тарантул;
г) павук-сріблянка.
24. Виберіть захворювання, які переносяться кліщами:
а) сонна хвороба;
б) короста;
в) лейшманіоз;
г) енцефаліт;
д) тиф;
е) туберкульоз;
ж) туляремію.
25. Які частини (відділи) тіла характерні для комах: а) голова; б) груди; в) головогруди; г) черевце; д) кінцівки.
  1. Скільки пар крил у комах і на якому відділі тіла вони розміщуються: а) одна; б) дві; в) три; г) на грудях; д) на черевці; е) на головогрудях.
  2. Яка особливість ротового апарата у кровосисних комарів, бджоли: а) грзичо-лижучий; б) сисний; в) колючо-сисний; г) не функціонує.
  3. До чого кріпляться м’язи комах: а) до кісток; б) до хітину; в) вільні.
  4. Яку функцію виконує у комах гемолімфа: а) переносить поживні речовини; б) переосить кисень; в) виносить вуглекислий газ; г) виносить шкідливі речовини.
  5. Для комах характерна:
а) наявність однієї пари вусиків; б) відсутність вусиків; в) наявність двох пар вусиків.
  1. Які стадії проходить розвиток комах з неповним перетворенням:
а) яйце;
б) личинка;
в) лялечка;
г) доросла форма.
  1. Комахи, що є паразитами тварин:
а) іксодові кліщі;
б) воші;
в) коростяні кліщі;
г) блохи;
д) каракурти.
  1. Які представники класу комахи проходять розвиток з повним перетворенням: а) плавунець; б) коник; в) махаон; г) тарган; д) сонечко; е)бджола; ж) попелиця; з) бабки; к) муха; л) блоха; м) вовчок; н) воша.
  2. Які з перелічених видів комах є запилювачами квітів:
а) джміль;
б) хрущ;
в) сарана;
г) вовчок;
д) сонечко;
е) бджола;
ж) кропив’янка;
з) тарган.
  1. Які з перелічених комах людина одомашнила:
а) кімнатна муха;
б) шовкопряд;
в) тарган;
г) джмелі;
д) бджоли;
е) воші.
  1. Комахи, яких використовують для біологічної боротьби зі шкідниками:
а) мурашка;
б) тарган;
в) бджола;
 г) сонечко;
д) їздець-трихограма;
е) терміт.


Тести до теми «Земноводні»
1.           Земноводні мешкають: а) на суходолі; б) у воді; в) на суходолі та у воді; г) в повітрі.
2.           Активність жаби залежить від: а) наявності вологи; б) температури; в) світла.
3.           Відділи тіла земноводних: а) голова; б) тулуб; в) кінцівки; г) шия; д) хвіст.
4.           Шкіра земноводних: а) суха; б) багата на залози; в) з роговими лусками; г) з кістковими лусками.
5.           Один хребець містять відділи хребта: а) шийний; б) тулубовий; в) поперековий; г) крижовий; д) хвостовий.
6.           Черепна коробка захищає: а) органи чуття; б) мозок; в) важливі нервові центри; г) центральну нервову систему.
7.           Грудна клітка в земноводних: а) захищає легені; б) відсутня; в) відмежовує грудну порожнину.
8.           Кровоносна система земноводних має: а) двокамерне серце; б) трикамерне серце; в) незамкнена; г) одне коло кровообігу; д) два кола кровообігу.
9.           Найбільш розвинений у земноводних відділ головного мозку: а) довгастий; б) передній і нюхові долі; в) мозочок; г) проміжний; д) середній.
10.  Органи виділення земноводних: а) метанефридії; б) нефридії; в) тазові нирки; г) протонефридії; д) тулубові нирки.
11.  Розвиток у земноводних відбувається: а) у воді; б) на суходолі.

12.  Пуголовок має ознаки риб: а) двокамерне серце; б) трикамерне серце; в) легені; г) одне коло кровообігу; д) зябра; е) два кола кровообігу.


Біологія , 7 клас. Самостійна робота. «Процеси життєдіяльності тварин», частина ІІ.
Варіант І.
1.По одному хребцю в земноводних мають відділи хребта: а) грудний, б) тулубовий, в) шийний, крижовий, г) поперековий.
2. Укажіть, які органи чуття не характерні для комах: а) зору, б) слуху, в) бічної лінії, г) дотику і нюху.
3. Позначте стадії розвитку комах з повним перетворенням:
А) яйце  - доросла комаха,
Б) яйце – личинка – доросла комаха,
В) яйце – личинка – лялечка – доросла комаха,
Г) яйце – лялечка – доросла комаха.
4. Допиши речення. Які органи чуття розвинені у таких тварин:
1) річковий рак;
2) дощовий черв’як; 
3) ящірка прудка; 
4) кріль європейський.
5. Встановіть відповідність між відділом головного мозку та функціями, які він виконує.
Відділ мозку
Функція
1.Передній, або кінцевий мозок
А. обробляє інформацію, отриману від органів зору і слуху
2. проміжний мозок
Б. відповідає за органи рівноваги та орієнтацію у просторі
3. середній мозок
В.контролює роботу серця, судин і органів дихання, а також реалізує безумовні рефлекс
4. мозочок (складова заднього мозку)
Г.регулює обмін речовин
5. продовгуватий мозок
Д. керує діяльністю всього організму та забезпечує формування і реалізацію умовних рефлексів, складної поведінки, має нюховий центр
6. Виберіть тварин, для яких характерний прямий тип розвитку: а) лисиця звичайна, б) бджола медоносна, в) папуга, г) карась звичайний, д) карпатський тритон, ж)  нільський крокодил, з) ящірка прудка.
7. Установіть послідовність розміщення відділів хребта у міссісіпського алігатора, починаючи від голови: а) крижовий, б) шийний, в) грудний, г) хвостовий, д) поперековий.
8. Дати визначення поняттям: подразливість, симетрія двобічна, поліембріонія.
9. Які видозміни покривів ви знаєте? Для чого вони необхідні? Наведіть приклади тварин, які їх мають.
10. Дайте характеристику статевому розмноженню. У чому переваги статевого розмноження у порівнянні з нестатевим?


Біологія , 7 клас. Самостійна робота. «Процеси життєдіяльності тварин», частина ІІ.
Варіант ІІ.
1.Як називається хвостова кістка у жаб: а) кіль, б) грудина, в) цівка, г) уростиль.
2. Різновидність волосся у ссавців – це: а) голки, вібриси, щетина, б) кігті, в) копита, г) нігті.
3. Змії досліджують навколишні предмети, торкаючись до них: а) жалом, б) язиком, в) передніми кінцівками, г) хвостом.
4.Допиши речення. Які органи чуття розвинені у таких тварин:
1) павук-хрестовик;
2) жаба очеретяна;
3) горобець хатній;
4) дельфін білобочка.
5.Встановіть відповідність між тваринами та особливостями їхнього скелета.
Тварини
Характеристика опори
1.Коралові поліпи (кишковопорожнинні)
А. гідростатичний скелет (насичені водою м'які тканини)
2. Круглі черви
Б. Почленований зовнішній скелет для активного руху - хітинова кутикула, просякнута вапном, до внутрішньої поверхні зовнішнього скелета окремих члеників прикріплюються м'язи, що дають змогу тварині здійснювати складні рухи і досить швидко пересуватися.
3. Черевоногі і двостулкові молюски
В. Зовнішній вапняковий скелет мають або малорухомі, або сидячі тварини, більшість м'язів практично не зв'язані зі скелетом
4. Головоногі молюски
Г. Зовнішній скелет у вигляді вапнякової мушлі, де зв'язок із нею мають м'язи для захисту тіла від небезпеки (у двостулкових молюсків — це м'язи-замикачі, а у черевоногих — спеціальний м'яз, що втягує тіло в мушлю)
5. Членистоногі
Д. Гідроскелет. Функцію скелета виконує багатошарова кутикула, а опорно-рухову систему – шкірно-м'язовий мішок порожнини
6. Виберіть тварин, для яких характерний непрямий тип розвитку: а) коник зелений, б) бджола медоносна, в) пугач, г) оселедець чорноморський, д) болотяна черепаха, ж)  павук сріблянка, з) вогняна саламандра,
7. Установіть послідовність розміщення кісток у задній кінцівці птаха, починаючи від тулуба: а) фаланги пальців, б) цівка, в) тибіотарзус, г) стегнова.
8.Дайте визначення поняттям: партеногенез, симетрія радіальна, розмноження.
9. Які частини головного мозку найкраще розвинені у птахів? З чим це пов'язано?
10. Які організми називають гермафродитами? Наведіть приклади гермафродитів у різних типах тварин.


Немає коментарів:

Дописати коментар