Завдання для 6 класу під час карантину до 10 .04.2020.
Опрацювати теорію і виконати тренувальні вправи за посиланням
Теорія і тренувальні вправи по темі "Різноманітність Дводольних рослин"
Теорія і тренувальні вправи по темі "Різноманітність Однодольних рослин"
Теорію коротенько записати у вигляді таблиці
Після цього виконати самостійну роботу
Самостійна робота з теми "Різноманітність Покритонасінних рослин"
Хто не виконав тести, виконати завдання на мій клас до 05. 04.2020
https://miyklas.com.ua/TestWork/Join/7LrMoL6tqEC2nMLefVofHw
Виконані завдання сфотографувати і переслати мені на вайбер номер 0990130543 або пошту pld2405@gmail.com
Опрацювати параграфи 42, 43, 44
По заданим параграфам завдання будуть пізніше
Записати в зошит порівняльну характеристику класів Однодольних та Дводольних рослин.
Опрацювати параграф 38
Виконати завдання на мій клас до 02.04.2020 https://miyklas.com.ua/TestWork/Join/EDKuo5Wn1EyMMgr1WTHw6g
Ваші паролі і логіни
Теоретичну частину записати в зошит і вивчити. Практичну частину виконати і переслати мені на вайбер номер 0990130543.
Терміни записати в словник і вивчити
Гаметофіт - статеве покоління в життєвому циклі рослин.
Заростки - гаметофіти в життєвому циклі папоротей, плаунів і хвощів.
Протонема - нитчаста стадія гаметофіту у мохів.
Спорофіт - нестатеве покоління в життєвому циклі рослин.
Спора - гаплоїдна клітина для нестатевого розмноження
Яйцеклітина - жіноча статева клітина.
Сперматозоїд - чоловіча статева клітина.
Архегоній - жіночий статевий орган.
Антеридій - чоловічий статевий орган.
Зигота - диплоїдна клітина, яка утворилася після запліднення яйцеклітини сперматозоїдом.
Спорангій - місце утворення спор.
Стробіли - спороносні колоски на верхівках пагонів хвощів або плаунів.
Спорофіл - спороносний листок у плаунів.
Сорус - місце утворення спор у папоротей.
Вайї - перисті листки дорослої папороті.
Значення мохоподібних: у природі:
Значення папоротей:
Тестування
«Характеристика мохів»
Опрацювати теорію і виконати тренувальні вправи за посиланням
Теорія і тренувальні вправи по темі "Різноманітність Дводольних рослин"
Теорія і тренувальні вправи по темі "Різноманітність Однодольних рослин"
Теорію коротенько записати у вигляді таблиці
Назва родини
|
Формула квітки
|
Тип суцвіття
|
Тип плоду
|
Специфічні особливості
родини
|
Представники культурних
рослин, бур’янів
|
Після цього виконати самостійну роботу
Самостійна робота з теми "Різноманітність Покритонасінних рослин"
Хто не виконав тести, виконати завдання на мій клас до 05. 04.2020
https://miyklas.com.ua/TestWork/Join/7LrMoL6tqEC2nMLefVofHw
Виконані завдання сфотографувати і переслати мені на вайбер номер 0990130543 або пошту pld2405@gmail.com
Опрацювати параграфи 42, 43, 44
По заданим параграфам завдання будуть пізніше
Записати в зошит порівняльну характеристику класів Однодольних та Дводольних рослин.
Назви родин покритонасінних є на форзаці підручника
Визначити назви родин і записати в зошит
Опрацювати параграф 38
Виконати завдання на мій клас до 02.04.2020 https://miyklas.com.ua/TestWork/Join/EDKuo5Wn1EyMMgr1WTHw6g
Ваші паролі і логіни
Ім'я | Ел.пошта чи логін користувача | Пароль | Клас | Роль на порталі | Адреса сайту | |
Зоряна Веремчук | зоряна 6б | rjeadk2q | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Вікторія Вишковська | Вікторія 6бв | cvulhjy6 | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Віктор Власюк | Віктор 6бв | f68ljbqg | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Кароліна Володимирець | Кароліна 6бв | jeeb9irt | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Петро Глодовський | Петро 6бв | bkbgdn35 | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Іван Голосний | Іван 6б | reb5xtuy | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Максим Єзерський | Максим 6б | odcdmdwh | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Катерина Женевська | Катерина 6б | popcia8m | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Руслан Краєвський | Руслан 6 | 7iv6jtsj | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Ольга Маліщук | Ольга 6б | fpxxkjno | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Александр Мартинов | Олександр 6б | xyqwamss | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Владислав Мацанек | Владислав 6бв | 2ueczgnb | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Богдана Міщук | Богдана 6б | pd1gvpev | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Марія Павлунь | Марія 6б | ejndcewr | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Ярослав Сабюк | Ярослав 6б | px08rh4n | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Софія Семенова | Софія 6бв | yycbafen | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Мар"яна Смаглюк | Мар"яна 6б | dp2kh0rd | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Мар"яна Степаненко | Мар"яна 6бв | pbyu0gp2 | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Максим Тимощук | Максим 6бв | r6ulltsp | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Данило Тимчак | Данило 6б | q7bdbwrk | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua | |
Олександра Ткач | Олександра 6б | rwp4rw0t | 6Б | Школяр | miyklas.com.ua |
Теоретичну частину записати в зошит і вивчити. Практичну частину виконати і переслати мені на вайбер номер 0990130543.
Терміни записати в словник і вивчити
Гаметофіт - статеве покоління в життєвому циклі рослин.
Заростки - гаметофіти в життєвому циклі папоротей, плаунів і хвощів.
Протонема - нитчаста стадія гаметофіту у мохів.
Спорофіт - нестатеве покоління в життєвому циклі рослин.
Спора - гаплоїдна клітина для нестатевого розмноження
Яйцеклітина - жіноча статева клітина.
Сперматозоїд - чоловіча статева клітина.
Архегоній - жіночий статевий орган.
Антеридій - чоловічий статевий орган.
Зигота - диплоїдна клітина, яка утворилася після запліднення яйцеклітини сперматозоїдом.
Спорангій - місце утворення спор.
Стробіли - спороносні колоски на верхівках пагонів хвощів або плаунів.
Спорофіл - спороносний листок у плаунів.
Сорус - місце утворення спор у папоротей.
Вайї - перисті листки дорослої папороті.
ВИЩІ СПОРОВІ РОСЛИНИ
Риси
пристосованості рослин до життя на суходолі:
а) формування тканин (покривної, механічної,
провідної);
б) формування органів (стебла, листків, кореня,
пізніше квітки й насінини);
в) розвиток структур, що сприяють ефективному
вивільненню та розсіюванню спор;
г) розвиток багатоклітинних органів статевого
розмноження (архегонії, антеридії).
Припускають, що мохи
виникли в палеозої.
Три точки зору на
походження:
1) Мохоподібні виникли з водоростей і становлять
проміжну групу між водоростями й папоротеподібним.
2) Виникли від риніофітів унаслідок редукції
спорофіту й перетворення його на спорангій.
3) Мохоподібні й папоротеподібні – дві паралельні
гілки розвитку, які виникли від спільних водоростеподібних предків з
багатоклітинними гаметангіями й чергуванням поколінь.
Схема життєвого циклу спорових рослин.
Спорофіт (2n) - спорангій - формування та дозрівання спор у спорангіях - проростання спор (n) - гаметофіт (n) - статеві органи (архегонії та антеридії) - статеві клітини (яйцеклітина (n) та сперматозоїд (n)) - запліднення (злиття гамет) за наявності краплинно-рідинної вологи - зигота (2n) - спорофіт (2n)
Загальна характеристика Мохоподібних.
1.
Походження — виникли
близько 400 млн. років тому
2.
Кількість видів — 35
тис., в Україні —близько 800.
3.
Представники — зозулин
льон, сфагнум, маршанція. Сфагнові мохи, або білі мохи, які також називають торфовими
мохами, поширені на болотах та інших дуже зволожених місцезростаннях. Стебло в них прямостояче, на
верхівці розгалужене, до 50 см заввишки. Листки не
мають жилок і складаються з двох типів
клітин: дрібних живих зелених (фотосинтезуючих) і великих мертвих безбарвних (водоносних). Завдяки водоносним клітинам
колір сфагнових мохів ніколи не буває
яскраво-зеленим, через що їх і називають білими мохами. Водоносні
клітини здатні накопичувати й довго утримувати таку кількість води, яка в 30-40 разів перевищує масу самого моху. Ризоїди в
них у дорослому віці відсутні й вода
надходить через водоносні клітини.
Сфагнові мохи — однодомні рослини. Антеридії
розвиваються в пазухах листків на бічних
гілочках, архегонії — на верхівці. Ці мохи наростають верхівкою, а нижня
частина стебла поступово відмирає.
Відмерлі частини занурюються у воду,
але не перегнивають, оскільки сфагнові мохи виділяють кислоти, що вбивають мікроорганізми, які розкладають органічні
рештки. Накопичуючись, відмерлі рештки
утворюють торф
4.
Середовище існування
(поширення) — мохи панують на великих просторах приполярних областей, віддають перевагу вологим місцям існування.
5.
У життєвому циклі
переважає гаметофіт.
6.
Будова гаметофіта:
багаторічна трав'яниста рослина (висота 5-50 см),
має листостеблову чи таломну будову, до ґрунту прикріплюється ниткоподібними виростами — ризоїдами; на верхівці пагонів розташовані органи розмноження — архегонії та(або) антеридії.
має листостеблову чи таломну будову, до ґрунту прикріплюється ниткоподібними виростами — ризоїдами; на верхівці пагонів розташовані органи розмноження — архегонії та(або) антеридії.
Гаметофіти в мохів однодомні (і з архегоніями, і з
антеридіями) та дводомні (на жіночій рослині
розвиваються архегонії, на чоловічій — антеридії).
7. Будова спорофіта — це коробочка на ніжці, що за допомогою стопи прикріплюється до гаметофіта. У коробочці містяться спорангії зі спорами.
8.
Пристосування до
середовища існування: мохи за умови нестачі вологи можуть висихати до повітряно-сухого стану, а за наявності води, знову відновлювати процеси життєдіяльності; тіньовитривалі, фотосинтез може відбуватися за умови мінімуму світла та за низьких температур;
воду й мінеральні речовини мохи здатні поглинати всією поверхнею тіл мохи чутливі до забруднення атмосферного повітря й у дуже забруднених місцях відсутні або їхня видова розмаїтість є незначною.
а) першопоселенці, утворюють перегній
і створюють середовище існування
для інших видів;
б) є регуляторами режиму вологості в угрупованнях
(луг, ліс, болото), спричиняють заболочування ґрунтів;
в) захищають
ґрунти від ерозії;
г) беруть
участь в утворенні торфу (сфагнум);
д) здатні накопичувати різноманітні сполуки (в тому
числі радіо
активні)
активні)
у
житті людини:
а) торф використовують як
цінне калійне добриво, для виготовлення торф'яних горщичків під розсаду;
б) торф
використовують як пальне, підстилку для худоби, теплоізоляційний матеріал у будівництві,
консервувальний і пакувальний
матеріал;
в) з торфу
одержують спирт, віск, карболову й оцтову кислоти, парафін, нафталін, смоли, роблять пластмасу,
ізоляційні плити та ін.;
г) у народній медицині сфагнові мохи
використовують як перев'язочний
матеріал (мають бактерицидні властивості, гігроскопічні).
Загальна характеристика відділу Хвощеподібні
1.
Походження: відповідно до
сучасних уявлень, походять від риніофітів.
2.
Кількість видів —
близько ЗО (хвощ польовий, хвощ лісовий, хвощ великий та ін.).
3.
Сучасні види —
багаторічні, трав'янисті рослини; вимерлі хвощі - дерева або чагарники, заввишки 20 м (каламітит, клінолисти, каламофіти).
4.
Середовище існування
(поширення) — більшість хвощів віддають перевагу вологим місцям існування
(болота, берега водойм, вологі ліси й луки).
5.
У життєвому циклі
переважає спорофіт.
6.
Спорофіт має кореневище
з придатковими коренями, стебло, лускаті листки, на
верхівці пагона — стробіл, або спороносний колосок
Характерною рисою хвощів є розчленування тіла на вузли та міжвузля.
Характерною рисою хвощів є розчленування тіла на вузли та міжвузля.
•
Вузол — це потовщена
ділянка стебла, рівень прикріплення листка.
•
Міжвузля — відстань між
двома сусідніми вузлами.
У вузлах пагонів
у хвоща містяться бічні галузі. Листки у хвощів мають вид зубчиків, що зростаються біля основи. Для хвощів характерним є як верхівковий, так і вставний ріст (за рахунок поділення клітин біля основи міжвузлів).
7. Хвощі — рівноспорові рослини. Спорангії на верхівках пагона у хвощів зібрані в стробіли, або спороносні колоски. Спори мають
спеціальні пристосування для поширення —
елатери.
8.
Гаметофіти хвощів —
невеликі, зелені, вільноживучі розчленовані пластинки, на яких розвиваються архегонії й антеридії, до ґрунту прикріплюються ризоїдами. Розвиваються головним чином на мулі, багатому на вологу й поживні речовини. Сучасні дослідження свідчать про те, що гаметофіти хвощів потенційно двостатеві (під час проростання cпори залежно від умов розвиваються або чоловічі, або жіночі пластинки).
9. Значення хвощеподібних
(виступ учнів з повідомленням про значення хвощів):
а) давні хвощі брали участь в утворенні кам'яного вугілля;
б) хвощ польовий — індикатор кислих ґрунтів, злісний
бур'ян;
в) у медицині
використовується як лікарська рослина (сечогінне, кровоспинне);
г) просочені кремнеземом стебла
хвощів використовують для
шліфування металу, дерева, чищення посуду;
шліфування металу, дерева, чищення посуду;
д) підземні бульби, що утворяться
на кореневищах хвоща, використовують у їжу як джерело крохмалю.
Загальна характеристика відділу
Плауноподібні
1.
Походження: відповідно до
сучасних уявлень, походять від Риніофітів.
2.
Кількість видів:
близько 1 000, в Україні — 12.
3.
Давні викопні плауни —
великі деревоподібні форми (висотою заввишки ЗО м) —
лепідодендрони, сигілярії; сучасні види — трав'янисті рослини — плаун
булавоподібний, полушник, селягінела.
4.
Середовище існування
(поширення) — віддають перевагу вологим місцям існування (лісу, лукам).
5.
У життєвому циклі переважає спорофіт.
6.
Спорофіт — трав'яниста
рослина, від підземного кореневища якої відходять придаткові корені, стебло дихотомично галузиться, листки дрібні.
Листки мають мікрофільне походження. Спорангії розташовані на особливих
спороносних листках – спорофілах. Зібрання спорангіїв на верхівці пагона
називається стробілом (чи спороносним колоском).
7.
Плауни – рівно- та
різноспорові рослини. У рівноспорових рослин гамето фіт однодомний, а в
різноспорових – дводомний.
8.
Гаметофіт у плаунів дуже
повільно (іноді протягом майже 18-20 років) розвивається під землею та є
невеликою сланевою пластинкою, що прикріплюються до ґрунту ризоїдами, на якій
розташовані органи розмноження архегонії та антеридії.
9. Значення плауноподібних:
- утворили шари кам'яного вугілля — сировини для
одержання коксу, смол;
- спори плаунів використовують як дитячу присипку, у
фармакології.
Загальна характеристика відділу Папоротеподібні:
1.
Походження – за сучасними уявленнями , походять від
риніофітів.
2.
Кількість видів – близько 12 тисяч видів, в Україні – 50.
3.
Життєві форми – деревоподібні та трав’янисті рослини.
4.
Папоротеподібні – рослини рівноспорові (щитник чоловічий,
орляк звичайний, багатоніжка звичайна) та різноспорові (плаваюча
сальвінія,марсилія чотирилиста)
5.
Середовище існування: найбільша видова різноманітність
папоротеподібних спостерігається в тропічних лісах.
6.
У життєвому циклі переважає спорофіт.
7.
Спорофіт має коротке стебло, підземне кореневище, від
якого відходять додаткові корені; пір’ясті листки-вайї, молоді листки закручені
на зразок мушлі равлика.
8.
Спорангії зібрані в соруси з нижнього боку листків або містяться на
особливих спороносних вайях. Зверху соруси прикриті особливим покривалом –
індузієм.
9.
Гаметофіт папороті – це невелика, опукло-серцеподібна
зелена пластинка 0,5 – 1 см у діаметрі з органами розмноження – архегоніями й
антеридіями, до ґрунту прикріпляється ризоїдами.
а) брали участь в утворенні кам'яного вугілля;
б) лікарські рослини;
в) декоративні рослини;
г) беруть участь у формуванні рослинних угруповань;
1. Ознаки
мохоподібних:
а) багаторічні трав'янисті рослини заввишки 10-20 см;
б) відділ об'єднує близько 35 тис. видів;
в) віддають перевагу вологим місцям існування;
г) ростуть лише на деревах;
д) виникли близько 400 млн років тому;
е) у життєвому циклі переважає гаметофіт.
2. Гаметофіт
моховидних є:
а) сланню (таломом);
б) листостебловою структурою;
в) багатоклітинною ниткою.
3. Спорофіт
моховидних є:
а) багатоклітинною ниткою;
б) коробочкою на ніжці зі спорами.
4. Протонема
мохів — це:
а) нитчаста стадія розвитку гаметофіта;
б) нитчаста стадія розвитку спорофіта;
в) коробочка на ніжці.
5. Пристосування
мохів до перенесення несприятливих умов:
а) здатні
висихати й відновлювати процеси життєдіяльності за умов зволоження;
б) утворюють
спори;
в) утворюють
гамети;
г) фотосинтез
може відбуватися за умов слабкого освітлення;
д) здатні
поглинати вологу всією поверхнею тіла.
6. Листостеблову
будову мають мохи:
а) маршанція; б) сфагнум;
в) зозулин льон (політрих).
7. Рослини, в
яких органи розмноження розташовані на різних особинах:
а) дводомні; б) однодомні.
8. Органи
прикріплення до ґрунту в мохів:
а) корені; б) ризоїди.
9. Значення мохів у природі:
а) регулюють режим вологості в природних
угрупованнях;
б) захищають ґрунти від ерозії, беруть участь в
утворенні торфу;
в) спричиняють
заболочування ґрунтів;
г) здатні накопичувати різноманітні сполуки;
д) утворюють
перегній.
10. Значення мохів у житті людини:
10. Значення мохів у житті людини:
а) торф — цінне
добриво;
б) сфагнові
мохи — перев'язочний матеріал;
в) торф
використовують як пальне, для одержання спирту,
фіну, нафталіну, карболової й оцтової кислот.
фіну, нафталіну, карболової й оцтової кислот.
Тестові завдання до теми „Плауноподібні. Хвощеподібні.”
1. Для Плауноподібних характерними є такі ознаки:
а) вони є найдавнішими з-поміж сучасних вищих
спорових росли?
б) у життєвому циклі переважає спорофіт;
в) мають дійсні корені;
г) пагони дихотомічне галузяться;
д) у життєвому циклі переважає гаметофіт;
е) спорангії утворюються на особливих листах —
спорофілах.
2. Давні плауни, хвощі — рослини:
а) дерева; б) трави; в) чагарники.
3. Спорангії
у плаунів розташовані на:
а) листах спорофілах; б) нижньому боці листка.
4. Спорофіт плауноподібних має:
а)
кореневище з додатковими коренями;
б) стебло; в) листки;
г)
стробіл; д)
ризоїди.
5. Група спорангіїв на верхівці пагона — це:
а) ризоїди;
б) стробіл (спороносний колосок).
6. Значення плауноподібних:
а) лікарські рослини;
б) використовуються в їжу;
в) декоративні
рослини;
г) утворили шари кам'яного вугілля — сировини для
одержання коксу, смол;
д) спори плаунів використовують як дитячу присипку, у
фармакології.
7. Для хвощевидних характерними є такі
ознаки:
а) є сучасними й вимерлими видами;
б) у життєвому циклі переважає спорофіт;
в) тіло розчленоване на вузли та міжвузля;
г) листки мають вид зубчиків;
д) фотосинтез відбувається в стеблі;
е) підземний орган — кореневище з придатковими
коренями;
ж) сучасні види — трав'янисті рослини.
8. Хвощі — рослини:
а) рівноспорові; б) різноспорові.
9. Гаметофіти хвощів:
а) двостатеві; б) роздільностатеві.
10. Ріст рослин, що відбувається за рахунок поділення
клітин твірної тканини біля основи
міжвузлів, є:
а) верхівковим; б) вставним.
11. Гаметофіти хвощів є:
а) зеленими,
самостійними пластинками;
б) багатоклітинними
нитками;
в) коробочками на ніжці.
12. Хвощі використовуються для (в,
як):
а) шліфування металу,
дерева; б) чищення посуду;
в) медичних цілей; г) одержання крохмалю;
д) їжу; е) індикатори кислих ґрунтів.
Тестові завдання до теми „Папоротеподібні”
1. Які ознаки характерні для папоротеподібних:
а) Сучасні й викопні трав’янисті та дерев’янисті рослини;
б) у життєвому циклі переважає спорофіт;
в) рівноспорові та різноспорові рослини;
г) спорофіт має підземне кореневище з придатковими
коренями та пір’ясті листки-вайї;
д) тіло розчленоване на вузли та міжвузля;
е) у життєвому циклі переважає гаметофіт.
2. Спорангії в папороті:
а) зібрані в соруси з нижнього боку листків;
б) знаходяться на особливих спороносних вайях;
в) зібрані в спороносні колоски.
3. Спорофіт папоротей — це...
а) невелика
зелена серцеподібна пластинка, на якій знаходяться
антеридії й архегонії;
антеридії й архегонії;
б) рослина, що
має підземне кореневище, коротке стебло та пір'ясті листки-вайї;
в) багатоклітинна підземна нитка.
4.
Сукупність спорангіїв у папоротей називають:
а) ризоїдами; б)стробілом;
в) сорусом; г) спорофілом.
а) ризоїдами; б)стробілом;
в) сорусом; г) спорофілом.
5.
Гаметофіт папороті — це...
а) багатоклітинна нитка, що розвивається під землею;
б) серцеподібна,
невелика зелена пластинка, на якій розташовані архегонії й антеридії,
прикріплюється до ґрунту ризоїдами;
в) рослина з
коротким стеблом і пір'ястими листками, підземний орган якого — кореневище з
придатковими коренями.
6. Папороті віддають перевагу вологим місцям
існування, тому що:
а) запліднення в папоротей можливе лише за наявності
вологи;
б) вони мають поверхнево розташовану кореневу
систему;
в) вони є тіньовитривалими й вологолюбними видами.
7. До Червоної книги України занесено такі види
папоротевидних:
а) адіантум венерин волос; б) щитник чоловічий;
а) адіантум венерин волос; б) щитник чоловічий;
в) марсилія
чотирилиста; г) вудсія
альпійська.
8. Способи розмноження папоротевидних:
а)
безстатеве; б) вегетативне;
в) чергування
безстатевого та статевого.
9. Папоротевидні — рослини:
а)
різноспорові; б) рівноспорові.
10. Значення папоротей:
а) брали участь в утворенні кам'яного вугілля;
б) лікарські рослини;
в) декоративні рослини;
г) беруть участь у формуванні рослинних угруповань;
д) природні індикатори кислих ґрунтів.
ЧОГО ТАК БАГАТО
ВідповістиВидалитиЧОГО ТАК БАГАТО ТЕСТІВ!!!
ВідповістиВидалитиНе всі завдання до Мохів
ВідповістиВидалити