Тести до теми «Членистоногі»
1. Для раків характерна:
а) наявність однієї пари вусиків;
б) відсутність вусиків; в) наявність двох пар
вусиків.
2. Вкажіть характерну сегментацію для
ракоподібних:
а) тіло сегментоване на голову, груди, черевце;
б) тіло сегментоване на головогруди, черевце;
в) тіло несегментоване.
3. Визначте, який
розвиток притаманний річковому раку:
а) з повним перетворенням;
б) з неповним перетворенням;
в) прямий.
4. Ходильних кінцівок у річкового рака:
а) п'ять
пар; б) чотири пари; в) три пари.
5. Вусиків у річкового рака:
а) дві
пари; б) одна пара; в) немає.
6. Явище статевого диморфізму
річкового рака полягає у таких відмінах зовнішньої будови:
а) у самок черевце ширше, ніж головогруди, а у
самців — навпаки;
б) у самців перша і друга пари черевних ніжок
перетворені на копулятивні
органи, у самки перша пара редукована і являє собою ниткоподібні вирости;
органи, у самки перша пара редукована і являє собою ниткоподібні вирости;
в) у самок черевце ширше, ніж головогруди, а у самців
навпаки; у самки перша
пара черевних ніжок редукована, а у самців перша і друга пари перетворені
на копулятивні органи.
пара черевних ніжок редукована, а у самців перша і друга пари перетворені
на копулятивні органи.
7. Кровоносна
система раків:
а) незамкнена, серце у вигляді п'ятикутного
мішечка з трьома парами остіїв з
клапанами, є артерії, кров безбарвна;
клапанами, є артерії, кров безбарвна;
б) замкнена, серце багатокамерне, є артерії, кров
безбарвна;
в) незамкнена, серце багатокамерне, є артерії,
кров безбарвна.
8. Складовими травної системи
річкового рака є:
а) рот, глотка, короткий стравохід, об'ємний
шлунок, що поділяється на два
відділи — кардинальний і пілоричний, печінка, середня і задня кишки, що
закінчується анальним отвором;
відділи — кардинальний і пілоричний, печінка, середня і задня кишки, що
закінчується анальним отвором;
б) рот, глотка, шлунок, що поділяється на два
відділи — кардинальний і піло-
річний, середня і задня кишки;
річний, середня і задня кишки;
в) рот,
глотка, шлунок (кардинальний відділ із млинком і пілоричний), кишечник.
9. Видільна система раків
представлена:
а) круглими
зеленими залозами (видозміненими метанефридіями), що розміщені позаду основи
довгих вусиків, а також сечовим міхуром, що відкривається видільною порою;
б) видозміненими мета нефридіями;
в) сечовим міхуром, що відкривається
видільною порою.
10. Нервова система річкового рака
представлена:
а) навкологлотковим нервовим кільцем
і черевним нервовим ланцюжком. Слід відмітити розвиток головного мозку та
злиття нервових вузлів грудного відділу (вузлів – 5, сегментів – 8).
б) надглотковим ганглієм і черевним
нервовим ланцюжком;
в) підглотковим ганглієм і черевним
нервовим ланцюжком.
11. До ряду десятиногі належать:
а) краби, омари, креветки, лангусти,
річкові раки;
б) краби омари, дафнії, креветки,
в) краби, омари, циклопи, мокриці,
креветки, річкові раки.
12. До зоопланктону належать:
а) краби, омари,
креветки, лангусти, річкові раки;
б) циклопи,
дафнії;
в) коропоїд,
мокриці, водяний віслюк.
13. З яких відділів складається тіло
павукоподібних: а) голова; б) груди; в) головогруди; г) черевце.
14. Де розміщені видозмінені
кінцівки – хеліцери і які їх функції: а) на голові; б) на черевці; в) орган
захисту і нападу; г) вводить в жертву отруту; д) пережовують їжу.
15. Де
міститься павутинна залоза і яка її функція: а) на головогрудях; б) у черевці;
в) вироблення ферментів; г) вироблення павутини.
16. Чим
покрите тіло павука: а) шкірою; б) черепашкою; в) хітиновою кутикулою.
17. Яка
особливість дихання павуків, органи дихання і їх розміщення: а) повітряне
дихання; б) водяне дихання; в) зябра; г) трахеї; д) легеневі мішки; е) в
головогрудях; ж) в черевці.
18. Яка
функція гемолімфи: а) рознесення кисню і поживних речовин; б) винесення
вуглекислого газу і продуктів обміну; в) напруження м’язів; г) підтримання
температури тіла.
19. Яка
особливість шлунка павука і де він міститься:
а) жувальний;
б) цідильний;
в) смоктальний;
г) в головогрудях;
д)у черевці.
20. Яку
будову має нервова система павукоподібних:
а) нерви;
б) злитий голово
грудний ганглій;
в) мозок
(надглотковий вузол),
г) черевний
нервовий ланцюжок.
21. Яка
особливість розмноження, запліднення у павуків, місце розвитку яєць:
а) статеве,
б) нестатеве;
в) запліднення
зовнішнє;
г) запліднення
внутрішнє;
д) у тілі самки;
е) у коконі.
22. Які з
перелічених кліщів паразитують на рослинах і продуктах рослинництва:
а) коростяний свербун;
б) павутинний кліщ;
в) тайговий кліщ;
г) комірні кліщі.
23. Який з
павуків є найотрутнішим:
а) павук-хрестовик;
б) каракурт;
в) тарантул;
г)
павук-сріблянка.
24. Виберіть
захворювання, які переносяться кліщами:
а) сонна
хвороба;
б) короста;
в) лейшманіоз;
г) енцефаліт;
д) тиф;
е)
туберкульоз;
ж) туляремію.
25. Які частини (відділи) тіла характерні
для комах: а) голова; б) груди; в) головогруди; г) черевце; д)
кінцівки.
- Скільки
пар крил у комах і на якому відділі тіла вони розміщуються: а) одна; б)
дві; в) три; г) на грудях; д) на черевці; е) на головогрудях.
- Яка
особливість ротового апарата у кровосисних комарів, бджоли: а)
грзичо-лижучий; б) сисний; в) колючо-сисний; г) не функціонує.
- До
чого кріпляться м’язи комах: а) до кісток; б) до хітину; в) вільні.
- Яку
функцію виконує у комах гемолімфа: а) переносить поживні речовини; б)
переосить кисень; в) виносить вуглекислий газ; г) виносить шкідливі
речовини.
- Для
комах характерна:
а) наявність однієї пари вусиків; б) відсутність вусиків;
в) наявність двох пар вусиків.
- Які
стадії проходить розвиток комах з неповним перетворенням:
а) яйце;
б) личинка;
в) лялечка;
г) доросла форма.
- Комахи,
що є паразитами тварин:
а) іксодові кліщі;
б) воші;
в) коростяні кліщі;
г) блохи;
д) каракурти.
- Які
представники класу комахи проходять розвиток з повним перетворенням: а)
плавунець; б) коник; в) махаон; г) тарган; д) сонечко; е)бджола; ж)
попелиця; з) бабки; к) муха; л) блоха; м) вовчок; н) воша.
- Які
з перелічених видів комах є запилювачами квітів:
а) джміль;
б) хрущ;
в) сарана;
г) вовчок;
д) сонечко;
е) бджола;
ж) кропив’янка;
з) тарган.
- Які
з перелічених комах людина одомашнила:
а) кімнатна муха;
б) шовкопряд;
в) тарган;
г) джмелі;
д) бджоли;
е) воші.
- Комахи,
яких використовують для біологічної боротьби зі шкідниками:
а) мурашка;
б) тарган;
в) бджола;
г) сонечко;
д) їздець-трихограма;
е) терміт.
Тести до теми «Земноводні»
1.
Земноводні
мешкають: а) на суходолі; б) у воді; в) на суходолі та у воді; г) в повітрі.
2.
Активність
жаби залежить від: а) наявності вологи; б) температури; в) світла.
3.
Відділи тіла
земноводних: а) голова; б) тулуб; в) кінцівки; г) шия; д) хвіст.
4.
Шкіра
земноводних: а) суха; б) багата на залози; в) з роговими лусками; г) з
кістковими лусками.
5.
Один
хребець містять відділи хребта: а) шийний; б) тулубовий; в) поперековий; г)
крижовий; д) хвостовий.
6.
Черепна
коробка захищає: а) органи чуття; б) мозок; в) важливі нервові центри; г)
центральну нервову систему.
7.
Грудна
клітка в земноводних: а) захищає легені; б) відсутня; в) відмежовує грудну
порожнину.
8.
Кровоносна
система земноводних має: а) двокамерне серце; б) трикамерне серце; в)
незамкнена; г) одне коло кровообігу; д) два кола кровообігу.
9.
Найбільш
розвинений у земноводних відділ головного мозку: а) довгастий; б) передній і
нюхові долі; в) мозочок; г) проміжний; д) середній.
10. Органи виділення земноводних: а) метанефридії; б)
нефридії; в) тазові нирки; г) протонефридії; д) тулубові нирки.
11. Розвиток у земноводних відбувається: а) у воді; б)
на суходолі.
12. Пуголовок має ознаки риб: а) двокамерне серце; б)
трикамерне серце; в) легені; г) одне коло кровообігу; д) зябра; е) два кола
кровообігу.
Біологія , 7
клас. Самостійна робота. «Процеси життєдіяльності тварин», частина ІІ.
Варіант І.
1.По одному хребцю в земноводних мають відділи хребта: а) грудний, б)
тулубовий, в) шийний, крижовий, г) поперековий.
2. Укажіть, які органи чуття не характерні для комах: а) зору, б) слуху,
в) бічної лінії, г) дотику і нюху.
3. Позначте стадії розвитку комах з повним перетворенням:
А) яйце - доросла комаха,
Б) яйце – личинка – доросла комаха,
В) яйце – личинка – лялечка – доросла комаха,
Г) яйце – лялечка – доросла комаха.
4. Допиши речення. Які органи чуття розвинені у таких тварин:
1) річковий рак;
2) дощовий
черв’як;
3) ящірка
прудка;
4) кріль європейський.
5. Встановіть
відповідність між відділом головного мозку та функціями, які він виконує.
Відділ мозку
|
Функція
|
1.Передній, або кінцевий мозок
|
А. обробляє інформацію, отриману від органів зору і
слуху
|
2. проміжний мозок
|
Б. відповідає за
органи рівноваги та орієнтацію у просторі
|
3. середній мозок
|
В.контролює роботу серця, судин і органів дихання, а
також реалізує безумовні рефлекс
|
4. мозочок
(складова заднього мозку)
|
Г.регулює обмін
речовин
|
5. продовгуватий мозок
|
Д. керує діяльністю всього організму та забезпечує
формування і реалізацію умовних рефлексів, складної поведінки, має нюховий
центр
|
6. Виберіть тварин,
для яких характерний прямий тип розвитку: а) лисиця звичайна, б) бджола
медоносна, в) папуга, г) карась звичайний, д) карпатський тритон, ж) нільський крокодил, з) ящірка прудка.
7. Установіть
послідовність розміщення відділів хребта у міссісіпського алігатора, починаючи
від голови: а) крижовий, б) шийний, в) грудний, г) хвостовий, д) поперековий.
8. Дати визначення
поняттям: подразливість, симетрія двобічна, поліембріонія.
9. Які видозміни покривів ви знаєте? Для чого вони необхідні? Наведіть
приклади тварин, які їх мають.
10. Дайте характеристику статевому розмноженню. У чому переваги статевого
розмноження у порівнянні з нестатевим?
Біологія , 7
клас. Самостійна робота. «Процеси життєдіяльності тварин», частина ІІ.
Варіант ІІ.
1.Як називається хвостова кістка у жаб: а) кіль, б) грудина, в) цівка, г)
уростиль.
2. Різновидність волосся у ссавців – це: а) голки, вібриси, щетина, б)
кігті, в) копита, г) нігті.
3. Змії досліджують навколишні предмети, торкаючись до них: а) жалом, б)
язиком, в) передніми кінцівками, г) хвостом.
4.Допиши речення. Які органи чуття розвинені у таких тварин:
1) павук-хрестовик;
2) жаба очеретяна;
3) горобець хатній;
4) дельфін
білобочка.
5.Встановіть
відповідність між тваринами та особливостями їхнього скелета.
Тварини
|
Характеристика опори
|
1.Коралові поліпи (кишковопорожнинні)
|
А. гідростатичний скелет (насичені водою м'які тканини)
|
2. Круглі черви
|
Б. Почленований зовнішній скелет для активного руху
- хітинова кутикула, просякнута вапном, до внутрішньої поверхні зовнішнього
скелета окремих члеників прикріплюються м'язи, що дають змогу тварині
здійснювати складні рухи і досить швидко пересуватися.
|
3. Черевоногі і двостулкові молюски
|
В. Зовнішній вапняковий скелет мають або малорухомі,
або сидячі тварини, більшість м'язів практично не зв'язані зі скелетом
|
4. Головоногі молюски
|
Г. Зовнішній скелет у вигляді вапнякової мушлі, де
зв'язок із нею мають м'язи для захисту тіла від небезпеки (у двостулкових
молюсків — це м'язи-замикачі, а у черевоногих — спеціальний м'яз, що втягує
тіло в мушлю)
|
5. Членистоногі
|
Д. Гідроскелет. Функцію скелета виконує багатошарова
кутикула, а опорно-рухову систему – шкірно-м'язовий мішок порожнини
|
6. Виберіть тварин,
для яких характерний непрямий тип розвитку: а) коник зелений, б) бджола
медоносна, в) пугач, г) оселедець чорноморський, д) болотяна черепаха, ж) павук сріблянка, з) вогняна саламандра,
7. Установіть
послідовність розміщення кісток у задній кінцівці птаха, починаючи від тулуба:
а) фаланги пальців, б) цівка, в) тибіотарзус, г) стегнова.
8.Дайте визначення поняттям: партеногенез, симетрія радіальна,
розмноження.
9. Які частини головного мозку найкраще розвинені у птахів? З чим це
пов'язано?
10. Які організми називають гермафродитами? Наведіть приклади
гермафродитів у різних типах тварин.
Немає коментарів:
Дописати коментар