ЛАНДШАФТИ
ЯК СЕРЕДОВИЩЕ ЖИТТЯ ТА ОБ’ЄКТИ ОХОРОНИ
Діти виходять на сцену під
твіст
1. Увага! Великі і маленькі.
2. Вельмишановне панство.
3. Та інший контингент.
4. Програму цю музичну.
5. Круту екологічну.
6. Місцями фантастичну
1.
Побачити спішіть.
2.
У зал чекаєм дужих.
3.
До справи небайдужих.
4.
А вхід хоч безкоштовний
5.Та вартість є життя.
Разом. Вас вітає
шкільна агітбригада Дубенського НВК
«школа-гімназія» «ЮНЕК» (нога в сторону, рука вверх)
6. Наш девіз:
Відкрийте очі.
Відкрийте серце.
Відкрийте душу.
Не будьте байдужими.
1.
Наша мета:
Привернути увагу до екологічних проблем шляхом
пропаганди екологічної культури.
2.
Наше кредо:
Люби і знай свій
рідний край!
3.
Всі – Ми:
4.
Ерудовані, екологічно підковані.
5.
Креативні комунікативні.
6.
Обдаровані, організовані.
1.
Сміливі, справедливі
2.
І дуже вродливі.
3.
Ми (разом) – захисники природи. Бережем все навкруги.
4.
І несемо слово в люди. Хай воно повчальним буде.
5.
Хай чиюсь зупинить руку, хай всім буде за науку.
6.
Хай навчить на світі жити, світ прекрасний захистити.
1.
Від людських
жорстоких дій.
2.
Стань і ти із нами в стрій. (рука вперед на серце)
3.
На екологічнім злеті
4.
Поможи своїй планеті
5.
За нащадків ти подбай
6.
Зробим кращим рідний край. (всі разом)
Пісня.
Хто мене в літа ранкові
Вчив добру і вчив любові
Ти - Земле
моя!
Хто мені в юнацькі роки,
Дав дорогу в світ широкий?
Ти – Земле моя.
Хто мені дав чисту воду
Із джерел мого народу?
Ти – Земле моя.
Хто мені дав сонце-миру
І в майбутнє світлу віру?
Ти – Земле моя.
1.
Планета наша – Земля (разом).
2.
Земля (разом) - наш спільний дім.
1.
На жаль люди забувають що..
2.
Земля - не рабиня наша, а мати.
3.
Сонце не відчим, а батько рідний.
4.
Ліси наші брати, річки – сестри рідні.
5.
Дощі, сніги, вітри
- добрі гості.
6.
А ми на своїй планеті – не тимчасові мешканці.
Разом. А мудрі господарі.
1.
Подивіться – де вода всміхалась – заросло болото!
2.
Де верба
співала – зрубаний пеньок.
3.
Лисинами сяють береги сухії.
4.
До дружби з природою швидше зробим крок.
5.
Пам’ятаймо люди назавжди.
6.
Не можливо жити бездумно на Землі.
1. Ми живемо на прекрасній планеті, ім'я якої –
ЗЕМЛЯ!
2. Ми громадяни прекрасної країни назва якої –
УКРАЇНА!
3. Ми – ДІТИ ПРИРОДИ!
4. Сьогодні наш край в НЕБЕЗПЕЦІ!
5. Сьогодні все живе ПІД ЗАГРОЗОЮ!
6. Не будь байдужим!
1. Не мовчи!
2. Не ховайся!
3. Відкрий очі!
4. Твоя хата з небезпечного краю!
5. Ти маєш дбати, щоб мати!
6. Ти маєш боротися, щоб перемагати!
БОРІТЬСЯ Й ПОБОРЕТЕ!!!
1-й учасник Природа землі української…
2-й учасник Мрійні діброви, які чарують душу,
безмежні простори тінистих лісів.
3-й Чисті джерела, які ваблять прозорою гладдю.
4-й Щедрі поля, в шепоті житнього колосся і вишневі
сади сліпучо білого цвіту.
5-й Прекрасний….сон, що болем розпачу ранить серце.
6-й А що реальність?
1-й За даними
ЮНЕСКО – 60-80% усіх шкідливих викидів в атмосферу припадає на автотранспорт.
2-й Кожні 8 місяців на землі назавжди зникає один
вид ссавців, кожні 6 місяців – один вид птахів.
3-й Зникнення тільки одного виду рослин може
спричинити зникнення від 10 до 20 видів
комах.
4-й Кислотні дощі є причиною захворювання мільйонів
людей та тварин.
5-й Загублено більше 2-х мільярдів орної землі.
6-й Ліси на планеті зникають зі швидкістю 20
гектарів за хвилину.
1-й Кожна
10-а річка світу забруднена, а в океанах щорічно збирається близько 6 з
половиною тонн сміття.
2-й Сьогодні
рідна земля благає у нас порятунку заради нас самих, а ми вперто не чуємо її ,
забувши, чиї ми діти.
( гасне світло, звучить музика, учасники лягають ,
разом з ними присідає Природа) ( голос з-за куліс)
«На початку Бог створив Небо і землю. А земля була
пуста та порожня, і темрява була над безоднею,………. І сказав Бог: «Хай станеться
світло!».
І стало
світло. І побачив Бог світло, що добре воно……..
І Бог назвав світло: «День», а темряву назвав:
«Ніч»……..
І сказав Бог: «Нехай збереться вода з-попід неба до
місця одного, і нехай суходіл стане видний». І сталось так. І назвав Бог
суходіл: «Земля»……
І створив Бог риби великі, і всяку душу живу
плазуючу, що її вода вироїла за їх родом, і всяку пташину крилату за родом її
…. …. .
І вчинив Бог земну звірину за родом її, і худобу за
родом її, і все земне плазуюче за родом його…..
І сказав Бог:
«Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою, і хай панує над морською
рибою, і над птаством, і над худобою, і над усею землею……… і створив Бог на
Свій Образ людину…….»
(музика стихає)
З тих пір як
існує людина, Земля була її матір’ю і годувальницею. Зелений світ – це той
світ, серед якого і завдяки якому живе людина на Землі.
Людина – це
частинка природи. І саме природі вона зобов’язана своїм існуванням, своєю
досконалістю і могутністю.
(пауза)
(встають дві дівчинки, обернені спиною одна до
одної)
3-й учень (Природа)
Я – ліс і
поле, річка й гай,
Я – квітучий
сад – розмай,
Я – водойм
блакитна гладь,
Я – кожна квіточка мала
І билинка лугова
Я – чистий
неба стяг
І все оце – у вас в руках.
4-й учень(Понищена природа)
Що ж сталося
з вами, люди?
Це ж як так,
то нічого не буде –
Ні річок, ні
гаїв, ні криниць,
Ні комах, ані звірів, ні птиць,
Ані квітів,
ні трав, ні повітря,
Ні людей!
Хоч тепер вже – повірте…
Зупиніться –
останній є шанс.
Огляніться – благаю я вас,
І щоб на
світі не сталось біди,
Шануйте мене
ви усюди й завжди.
Зупиніться,
останній є шанс.
Бо це все на землі не
тільки для вас.
(дівчатка виходять в різні сторони, піднімається
команда)
(голос з-за
куліс)
Пам’ятай
і знай, людино,
І затям на все життя,
Що
ти є дочкою і сином
Бога, нашого Творця.
Бог
створив тебе із глини
І
вдихнув у тебе дух.
Землю й світ тобі, людино,
Дав
Він для твоїх послуг.
5-й Природа востаннє вже б’є нам в набат,
Бо часу немає вертатись назад!
6-й Залишився
людям останній крок –
Фінального відліку чути дзвінок!
1-й Природа терпіла, хворіла від нас,
Вона нам лишила останній цей шанс!
2-й Людство справді перебуває на порозі екологічної
кризи.
Територій, яких не торкнулася б екологічна біда,
наразі немає.
3-й І тому не в підкоренні природи полягає потреба,
а в глибокому пізнанні її законів.
Повторюйте за нами! (на екрані – написані закони)
(зал повторює)
4-й Усе пов’язане з усім
5-й Усе повинно кудись діватися
6-й За все потрібно платити
1-й Природа знає краще
Урок
Природознавства
2-й Доброго дня, глядачі, сьогодні ми поговоримо про
ландшафти.
Що таке ландшафт?
3-й :
Ландшафт —
складний природно-географічний комплекс, в якому всі основні компоненти:
рельєф, клімат, вода, ґрунти, рослинність і тваринний світ знаходяться у
великій та складній взаємодії, утворюючи однорідну за умовами розвитку
нерозривну систему.
2-й учень. Вчитель: А які ви знаєте
ландшафти?
4-й учень. природні та антропогенні.
5-й учень. мішано-лісовий.
6-й учень. гірський.
1-й учень. степовий.
3-й учень. долинний поліський ландшафт.
5-й учень. природний комплекс річки
4-й учень. А також є антропогенні
компоненти ландшафтів – це населенні пункти, дороги, сади, лісонасадження,
місця відпочинку, заповідники.
2-й учень. А як же людина може
вплинути на ландшафти.
6-й
учень. Ми
всі були свідками стихійного лиха, яке спіткало Україну, - страшної повені, від
якої постраждали західні області України. Екологи стверджують, що масштабна
повінь у західних областях України є наслідком вирубування лісів у Карпатах.
1-й учень. Монолог зрубаного лісу.
(На фоні пісні «Реквієм по мечте» в зеленому плащі
виходить Ліс)
Я
йду до Вас… цього й доволі.
Ну,
що я можу ще сказати.
Тепер
я знаю – в вашій волі
Мене
дощенту дорубати,
Мене
кудись повивозити.
І
щось на мені заробити.
Що
я для вас? Зелена мрія?
Для
вас я дошка пилорам,
Де
гроші важать сто центнерів,
А
серце важить пару грам.
Спочатку
я мовчати думав…
Та
повінь раз, та повінь два.
Аж
закрутилась голова.
Кричу,
кричу – зелена тьма…!
Я
б захистив – лиш не рубайте!
Згадайте,
хто ви є, згадайте!
Та
все дарма…. Мене нема.
Лиш
гілка зламана одна
Пече,
як жаль. Та все дарма…
2-й учень .Для тебе ліс - масив
зелений,
Великий
топливний ресурс,
А знаєш, що цей ліс для мене,
Сказать тобі я не берусь.
3-й учень. Для тебе ліс - це тінь
зелена,
Це тільки дошки і дрова.
Для мене ліс
- це світу велич,
Для мене ліс
- вода жива.
4-й учень. Для тебе ліс - вітрам
запруда,
Що хтось навмисне посадив,
Для мене ліс - це вічне чудо,
Це найдивніше диво з див.
5-й учень. Для тебе ліс - це
кубометри
І вчасно
виконаний план,
Для мене ліс - таємні нетрі,
Де грає в дудку вічний Пан.
6-й учень. Для тебе ліс - столи і
лавки,
Це древесина й лісосплав,
Для мене ліс - притулок Мавки,
Яку я все
життя шукав.
2-й учень. Для тебе ліс - це темні
хащі,
Що треба чистить і сушить,
Для мене ліс - мій друг найкращий,
Без нього я
не можу жить.
3-й учень. Ти розділив ліс на
породу,
Тверду й м'яку, на цьому край,
Та лісу ти не бачив зроду,
Хоч цілий вік
ліси рубай!
4-й учень. І ти рубаєш без спонуки,
Рахуєш те, що вже лежить,
Вони ж звели до тебе руки
І просять дать їм ще пожить.
5-й учень. Твоя сокира б’є у груди,
У їх вмивається крові,
Але ж вони
живі, як люди,
Ти зрозумій - вони живі!
4-й учень
Горобець Я
хочу знайти місце, де б я міг спокійно жити і виховувати своїх пташенят.
Спробую зателефонувати туди і домовитись.
Алло,
алло, телефоную
До
річки Ікви
Як
справи в вас?
Дозвольте,
пані, погостюю
Вздовж
берегів, хоч певний час.
О,
ні! О, ні! Я змушена відмовить.
Нема
умов для прожиття.
Вже
берег мій і з місця сходить,
Бо
всі зрубали деревця.
Нема
ні верб, а ні калини.
Вода
смердючая тече.
А
люди кажуть, що на їх планеті
Усе
гаразд, усе гаразд.
Алло,
алло, телефоную
До
гір Карпат
Як
справи в вас?
Дозвольте,
пане, погостюю
У
вашім лісі певний час.
О,
ні! О, ні! Я змушений відмовить.
Немає
лісу більше в нас.
Грузовики
його вивозять
Щоденно
за кордон від нас.
А
ні вовкам, а ні ведмедям,
Немає
місця більше там.
А
люди кажуть, що на їх планеті
Усе
гаразд, усе гаразд.
Алло,
алло, Верховна Рада.
Я
прошу захисту у вас.
Ви
маєте велику владу.
Навести
лад прийшов вже час.
Я
зрозумів у чому ваше горе.
Як
олігарх я вам кажу.
Знайду
людей і вашу річку
Деревами
я обсаджу.
А
хто засмічує ставки
І
океани, і річки
Він
відповість за все сповна
Ми
знайдем, де чия вина.
Куди
протою вип’є чай
Я
обіцяю так і знай.
Шкідливий
знищимо завод
Назавжди
зробимо трипор
І
хай їдять його оті,
Що
збагатились на землі.
Тоді
всі люди скажуть
Усе
гаразд, усе гаразд.
6-й
учень. На
вигляд ландшафтів впливає і ерозія ґрунтів .
1-й
учень. Внаслідок
ерозії ґрунтів кожного дня на планеті втрачається 3 тис. га родючої землі.
2-й
учень. Серйозного
збитку природі завдає несанкціоноване видобування бурштину, який для північних
районів Рівненщини став серйозною проблемою. Картина незаконного видобутку
просто вражає: ліс, наче після бомбардування, вкритий воронками.
3-й
учень. Територія,
де видобувають бурштин, поступово перетворюється на місячний ландшафт. Зникають
тварини, рослини.
Чи цього ви хочете люди? Чи не
будете ви наступними?
Струк
Соломія Виходить олігарх.
Я
куплю собі земельку,
Побудую свій заводик,
А
ще фабрику велику
І
прорию дамби скрізь!
Хай
димлять у небо труби,
Хай течуть в ріки кислоти,
А
мені це все байдуже,
Аби
тільки гроші йшли!
Хай
чорніють в небі хмари,
Хай пилюка застилає
І
міста, й містечка , й села
І
великі, і малі!
Якщо
хочеш буть багатим,
Ти
закрий на все це очі!
Станеш
справжнім олігархом
І
купити зможеш все!
Ну
просто абсолютно все!
(виходить)
(звучить трагічна музика)
4-й учень. Доки наші олігархи будуть думати
тільки про вигоду та гроші, а не будуть думати при наслідки, наша планета буде
приреченою.
Не
твоя війна (Океан Ельзи)
Бій на світанні, сонце і дим.
Мало хто знає, що ж буде з ним.
Що буде завтра в юних думках –
В когось надія, а в кого страх.
Гілля калин похилилося.
Мама, кому ж ми молилися?
Скільки іще забере вона
Твоїх дітей, не твоя війна?
Стали батьками доньки й сини,
Все кольорові бачили сни.
І цілували руки брехні,
За тихі ночі віддали дні.
Гілля калин похилилося.
Мама, кому ж ми молилися?
Скільки іще забере вона
Твоїх дітей, не твоя війна?
5-й учень. Історія воїн – це історія знищення природних та
антропогенних ландшафтів. Найбільший збиток природі був нанесений у війнах
20-21 ст., завдяки використанню потужних снарядів та двигунів. А відповідно це
ще один з факторів, що знищує як ворога, так і природу.
6-й учень. Руйнування, руйнування, руйнування….
1-й учень. Знищення рослин і тварин, грунтів, промислових та
сільськогосподарський об’єктів, населених пунктів – ось наслідки військових
дій.
2-й учень. Зазвичай вибухи супроводжуються пожежами, які завдають
чималої шкоди природі, а продукти горіння хімічно забруднюють повітря, яким ми
дихаємо.
3-й учень. Ми не бажаємо війни!
Хай над ставами й нивами.
Сіяє сонце з висоти,
Щоб ми росли щасливими.
4-й Весь світ – єдиний організм, що так само, як
ми всі, хворіє і бореться зі своїми хворобами. Якщо він умирає, то йому
залишається лише один вихід – відторгнути людство, як злоякісну пухлину, так як
земля виштовхує зі своїх надр все, що їй чужорідне: снаряди, бомби.
6-й Темно-сірі хмари
звисають над темно-сірим пустирем…. Жахливу тишу обриває шквальний вітер, що
розносить купи сміття по залишках вулиць…..Скрізь пустка…. Здається, тут немає
вже жодної живої істоти……
Всі: Апокаліпсис ….
1-й Ні! Ми повинні встигнути!
Ми ж хочемо
жити!
Ми ж можемо пригадати, що в нас є розум!
Ми маємо
опам’ятатися!
Врятувати землю!
Врятувати
природу!
2-й Заради майбутніх
поколінь!
Заради ненароджених ще дітей!
Адже вони повинні бачити, яка вона, наша Земля!
3-й Підіймаймося! Ну!
Ми усе можемо!
Ми навчимося жити у злагоді з природою!
Всі: Ми закликаємо!
4-й Шановні депутати!
Розробіть закони, що поліпшать стан екології в країні!
5-й Забороніть вирубувати і
вивозити ліс закордон в обмін на грошові кредити.
6-й Забороніть видобуток
бурштину, який перетворює чудовий краєвид на місячний ландшафт.
1-й Не дозволяйте бездумно
розорювати степ, забруднювати воду.
2-й Шановні науковці! Швидше
розробляйте технології для чистих засобів одержання енергії!
3-й Шановні олігархи!
Спробуйте думати ще й про інших!
Заводи – без
диму, фабрики – без стоку, автотранспорт – без шкідливих вихлопів!
4-й Шановні ровесники! Рівняйтеся на нас:
5-й Проводьте акцію «Сміттю – ні!» по виявленню
стихійних сміттєзвалищ в мікрорайонах шкіл.
6-й Під час операції «Допомога зимуючим птахам» розвішуйте годівниці.
1-й Під час проведення операції «Первоцвіт» проводьте агітаційну роботу
на захист ранньоквітучих рослин.
2-й Під час операції «Чиста річка» очищуйте
береги річки Ікви
від стихійних сміттєзвалищ в
межах мікрорайону школи.
3-й Проводьте екологічні конференції.
4-й Для учнів молодших класів показуйте
екологічні казки.
5-й учень Ми – екобригада «ЮНЕК – крок у світ» робимо і
будемо робити все, що в наших силах, і якщо кожен з вас підтримає нас, то всі
наші вулиці і міста, вся Україна, Європа і світ стануть зеленими, чистими і
красивими.
1.
Пам’ятайте! Природа обійдеться без нас, ми без
неї – ні!
2. Збережи, не ламай!
3. Допоможи, не зривай!
4. Прибери, не пали!
5. Попередь, не сміти!
6. .Сповісти, не вбивай!
1. Заборони, не кричи!
2. Пильнуй, не заплямуй!
5. Попередь, не сміти!
6. .Сповісти, не вбивай!
1. Заборони, не кричи!
2. Пильнуй, не заплямуй!
3..Цей заклик стосується
всіх хто живе на нашій планеті Земля.
1-й
учень.
Вже людство не живе, а виживає,
невже воно цього не помічає?
2-й
учень. І
той кошмар, який воно створило
Усе живе сьогодні отруїло.
3-й
учень. Чи ж не прийшла пора поміркувати,
Як людству на Землі мудрішим стати…
4-й
учень. Довкілля — це природний капітал,
Без нього людство жде загибель і провал.
5-й
учень.
Слід повернутися обличчям до проблеми
І не лише писати про красу поеми,
6-й учень. А зберегти, примножити природу,
Для нас і для майбутнього народу.
1-й
учень. Від середовища, в якому ми живемо
Залежить все: здоров’я, і життя,
2-й учень. І наш добробут. Та ми все
псуємо,
Яке людей чекає майбуття?
3-й
учень.
Посадіть, діти, дерево, виростіть квіти,
І ліси посадіть на глухім пустирі.
4-й учень. І Земля вам подякує, буде радіти
Щедро вам усміхнеться і сонце вгорі.
5-й
учень. Людина не Бог, а частинка природи
І більше від неї не блага, а шкоди.
6-й учень. Нам треба довкілля своє
відновити.
Бо все прийшло в цей світ, щоб жити.
Збережи природи світ
І захисти цю планету від бід.
Поля, ґрунти, лісосмуги й рілля.
Чистими будуть, зрадіє Земля.
І пам’ятай, завжди пам’ятай!
Що на Землі лиш тоді буде рай,
Коли всі разом і я, і ти.
Зможем планету свою зберегти.
Все, що нам природа дала,
Все – повітря, сонце, вода.
Все – це є майбутнєє людей.
Молодих і старих, навіть дітей.
Все, що нам природа дала,
Все – повітря, сонце, вода.
Все – це є майбутнєє людей.
Молодих і старих, навіть дітей.
Молодих і старих, навіть дітей.
Молодих і старих, навіть дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар